שנת סיום: 2015

כותרת עבודת הדוקטורטמדיניות קידום בריאות  ברמת בית הספר וגורמים ברמת התלמיד המנבאים דפוסי התנהגויות סיכון לבריאות ותחושת רווחה סובייקטיבית (Well Being ׂ) בקרב בני נוער: ניתוח רב רמות

מנחים: פרופ' אורנה בראון אפל, ד"ר יוסי הראל פיש

 

המחקר הנוכחי ניסה לעמוד על הקשרים בין גורמים ברמת בית הספר (מדיניות מקדמת בריאות) ובין גורמים ברמת התלמיד (תמיכת הורים בנושאים הקשורים לבית הספר, תפיסות בית-ספריות של התלמיד ומחוברות חברתית) ולבחון את דפוסי התנהגויות סיכון (עישון ושתיית אלכוהול מופרזת), תחושת רווחה סובייקטיבית וסימפטומים פסיכוסומאטיים. נוסף על כך המחקר בחן ביתר פירוט את התשתית הניהולית הקשורה בפיתוח וביישום מדיניות קידום בריאות בקרב מנהלי בתי הספר בישראל. לבדיקת המודל התיאורטי המחקר נבדק באמצעות ניתוח רב רמות לניבוי מאפיינים ברמת הפרט וברמת בית הספר. מחקר זה מהווה חלק ממחקר בין-לאומי של ארגון HBSC, בחסותו של ארגון הבריאות העולמי World Health Organization (WHO) ומחזק את חשיבות היישום של גישת קידום בריאות במסגרת בית הספר, בהתייחס אל כלל המערכות בחיי התלמיד המשפיעות על התנהגותו.