ברוכים הבאים לבית הספר לבריאות הציבור של אוניברסיטת חיפה, השוכן על מרומי הר הכרמל. כשם שהנוף הפנורמי הנשקף ממרומי ההר מאפשר מבט רחב על האופק כולו, כך אנו מכשירים את דור העתיד של מנהיגים וחוקרים להתבונן ולטפל בסוגיות בריאות הציבור ממבט-על, תוך התמודדות עם האתגרים המורכבים של תקופתנו.

האתגרים של ימינו – החל ממגפות עולמיות ושינויי אקלים ועד אי-שוויון בבריאות וזיהום סביבתי – דורשים פתרונות מתקדמים ורב-תחומיים. אנו בבית הספר לבריאות הציבור מאמינים שלתת מענה לאתגרים הללו מחייב הסתכלות אינטרדיסציפלינרית ומקיפה, המשלבת את התחומים המדעיים, החברתיים,הפסיכולוגיים, התקשורתיים, הסביבתיים והניהוליים.

מה שמייחד את בית הספר שלנו הוא מגוון ההתמחויות הקיימות בו המשלבות ידע תיאורטי עם אספקטים מעשיים (קידום בריאות, אפדמיולוגיה, בריאות סביבתית וגהות תעסוקתית, תזונה בריאות והתנהגות, ניהול ומנהל מערכות בריאות, ביואתיקה, ביוסטטיסטיקה,פעילות גופנית ומאמץ ובריאות ותוכנית בינלאומית). כמו כן, תוכניות הלימוד המגוונות שלנו נבנות כך שהן נותנות מענה רחב – מהאספקט האישי, דרך הקהילתי ועד הלאומי. בנוסף, בבית הספר שלנו, אנו מלמדים בתוך סביבה רב-תרבותית ומכילה המאפשרת לסטודנטים לחוות פרספקטיבות מגוונות ושונות ובכך להכיר לעומק תתי אוכלוסיות בישראל וליישם תוכניות התערבות ומחקר לתועלת הציבור.

המעבדות שלנו – כמו מעבדת תקשורת בריאות וסיכונים, המעבדה האינטגרטיבית לחקר כאב, המעבדה לבריאות וחוסן אקלימי, המעבדה לאפידמיולוגיה גנטית ומולקולארית והמעבדה למחקר אפידמיולוגי של מחלת האלצהיימר והזדקנות המוח  – הן מקומות בהם נבנה הידע החדשני שנועד להתמודד עם האתגרים הבריאותיים הדוחקים של זמננו. המחקר המתקדם שלנו מסייע לסטודנטים להיחשף ולהיות חלק מהפתרונות הבריאותיים של המחר. אנו גאים להיות חברים באיגוד בתי הספר לבריאות הציבור באיחוד האירופי, ובכך להעניק לסטודנטים שלנו גישה לשיתופי פעולה בינלאומיים עם מוסדות מחקר מובילים בעולם.

אם אתם שואפים להוביל שינוי אמיתי, להשפיע על מערכות הבריאות, ולעצב עתיד בריא יותר לכלל האוכלוסיות בישראל , אנו מזמינים אתכם להצטרף אלינו למסע המרתק בבית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת חיפה. יחד, ניצור עתיד טוב ובריא יותר עבור כולנו.

בברכה,
פרופ' ענת גסר-אדלסבורג
ראשת בית הספר לבריאות הציבור