תזונה, בריאות והתנהגות קורסי בחירה מגמה

תזונה, בריאות והתנהגות קורסי בחירה מגמה

  • שם הקורס: אתגרים ניהוליים וחברתיים בתחלואה כרונית

    מרצה: פרופ' רונית אנדוולט

    מספר קורס: 286.4380

    מטרות הלימודים: הקניית מיומנויות חיפוש ידע בנושא התחלואה הכרונית, הבנה של  שיטות מחקר באפידמיולוגיה אופייניות לתחום, הכרות עם אפשרויות ניהול התחלואה באספקטים החברתיים של ההתמודדות עם המחלה. קריאה ביקורתית של מדדי בריאות במחלות כרוניות, הבנה של תהליכים חברתיים המאפיינים את המחלות הכרוניות, מדידת איכות רפואית וניהול נכון של השירותים הרפואיים. הלימוד ילווה בהתנסות אישית בחיפוש ממוחשב וכן בבניית מחקר מבוסס מקרה בתחום. הקורס נועד לתת כלים להבנת מרכיבי המחלה השונים לאו דווקא הרפואיים, לקריאה חוקרת בתחום המחלות הכרוניות הרלוונטיים לסטודנטים בקשת ההתמחויות בבריאות הציבור.

     

     

  • שם הקורס: מדיניות תזונתית- דילמות עכשוויות

    מרצה: פרופ' רונית אנדוולט

    מספר קורס: 286.4375

     

    למידה חוקרת של מושג המדיניות התזונתית בעידן של מגפות המושרות על ידי התנהגות וסביבה תזונתית מורכבת . הקניית ידע והבנה של נושאי התזונה העכשוויים במציאות המשתנה בעולם בעיקר בהקשר של תזונה חברה ומדיניות חקיקה המקדמת או מעקבת מדיניות תזונתית לאומית ובינלאומית ואת מי היא משרתת.

    הבנה מעמיקה של תפקיד משרד הבריאות בעיצוב מדיניות תזונתית

    מתן כלים לקריאה חוקרת בתחומי התזונה השונים הרלוונטיים לתחום המדיניות התזונתית.

  • שם הקורס: מחשבות והתנהגויות אובדניות: מבוא ונושאים מתקדמים

    מרצה:פרופ' סטיבן לוין

    מספר קורס: 286.4185

    מטרת קורס זה הינה להכיר לסטודנטים את תחום המחקר הנוגע באובדנות. אובדנות מורכבת מרכיבים קוגניטיביים (למשל, מחשבות אובדניות) והתנהגותיים (למשל, ניסיונות התאבדות). קורס זה בוחן באופן ביקורתי את ההיבטים הבאים (1) ההיסטוריה של אובדנות והגדרותיה; (2) עיצוב מערך מחקר בתחום; (3) אפידמיולוגיה; (3) גורמי סיכון; (4) אסטרטגיות מניעה; ו (5) סוגיות חדשות שעולות בתחום.

     

  • שם הקורס: מניעת נפילה בטיפול תזונתי

    מרצה: ד"ר משה משעלי

    מספר קורס: 286.4825

     

    ביסוס כלי אבחון וייעוץ בעבודת הדיאטנים מול מטופלים הסובלים מעודף משקל וממחלות כרוניות. מן הידועות היא שתהליכי הייעוץ הקשורים בשינוי הרגלים חשופים על העת לסכנה שהנועץ ימצא עצמו ככל שעובר הזמן חשוף לפיתוי, מעידה , נפילה או קריסה של כל מערך השינוי עליו עמל בתהליך הטיפולי. מרלט וגורדון חקרו במשך עשרות שנים את השלב הזה ברצף של שלבי השינוי וההליך הטיפולי ויצרו מודל תיאורטי ויישומי להתמודדות עם סכנות הנפילה. המודל יושם ונוסה במגוון רחב של נושאי שינוי והוכתר כמודל מצליח ומוביל במדינות רבות בעולם.

  • שם הקורס: עבודה קבוצתית

    מרצה: גב' נטע לוטרמן

    מספר קורס: 286.4823

       

    המפגשים יעניקו למשתתפים הזדמנויות ללמוד, להבין ולהתנסות בסוגיות ובתהליכים המתרחשים בקבוצה.  הקורס מתבסס על ההבנה שלמידה מתרחשת באמצעות שילוב של התנסות חווייתית, ברמה אישית וברמה קבוצתית, עם הבנה תיאורטית. ההנחיה משלבת הפעלות מגוונות, דיונים קבוצתיים, למידת תיאוריות, מצבי הדמיה, אירועי הנחיה ועיבודם.

    לקראת סיום הקורס המשתתפים יתבקשו להדגים את הבנת החומר ויישומו באמצעות "ניתוח ארוע" שיבחר על ידם.     

     

  • שם הקורס: ראיון מוטיבציוני

    מרצה: פרופ' רונית אנדוולט

    מספר קורס: 286.4804

     

    להקנות כלים למטפל כדי לעורר אצל המטופל מוטיבציה לשינוי התנהגותי ללא עימות ומתוך שתוף פעולה מלא. הגישה ממוקדת ומכוונת מטרה. הדרך לתהליך השינוי היא חקירה ופתרון של האמביוולנטיות בה המטופל שרוי, דהיינו הכוחות המנוגדים שמשתקים את המטופל בדרך לשינוי ומימוש המטרה שהוא קבע לעצמו או מחזירים אותו למצבו הקודם.

  • שם הקורס: שיטות מחקר איכותניות

    מרצה: פרופ' ענת גסר-אדלסבורג

    מספר קורס: 286.4116

     

    בעשורים האחרונים גדלה ההכרה בספרות המקצועית העוסקת בבריאות הציבור בחשיבות ובתרומה הרבה של מחקר איכותני לתחום. הנושאים והבעיות בבריאות הציבור מורכבים ונוגעים לגורמים רבים: חברתיים, כלכליים, פוליטיים, אתניים, סביבתיים, וגנטיים. בנוסף, בעשורים האחרונים עולים בעיות ומחלות חדשות ומתפתחות ברמה המקומית והבינלאומית, המחייבות גישה בינתחומית ושיטות מחקר משולבות. כתוצאה מכל אלה אנשים שעוסקים בבריאות הציבור וחוקרים בתחום מכירים בצורך ברכישת גישות מחקריות מרובות להבנת בעיות ופיתוח תוכניות התערבות אפקטיביות בנושאי בריאות הציבור.

  • שם הקורס: תזונה וסרטן

    מרצה: פרופ' ליטל קינן-בוקר

    מספר קורס: 286.4547

    מטרות הקורס

     העשרת הידע לגבי הקשר שבין תזונה לסרטן בכלל ולסוגי סרטן מסוימים בפרט

    סקירת גישות המחקר השונות וכלי המחקר המקובלים בחקר הנושא, על יתרונותיהם וחסרונותיהם; הבנת ההשפעה שלהםעל הידע המקצועי בתחום.

    הקניית היכולת לתכנן, להפעיל ולהעריך מחקר אפידמיולוגי בנושא הקשר שבין תזונה וסרטן.

    הערכת הקשר הסיבתי בין תזונה וסרטן.