תזונה, בריאות והתנהגות קורס חובה מגמה

תזונה, בריאות והתנהגות קורס חובה מגמה

  • שם הקורס: אפידמיולוגיה תזונתית

    מרצה: פרופ' שירה זלבר שגיא

    מספר קורס: 286.4812

     

    הכרת מקומה של התזונה בעבר, בהווה ובעתיד וחשיבותה בקידום בריאות ובמניעת מחלות המאה ה- 10. סקירת שיטות להערכת צריכה תזונתית על יתרונותיהן וחסרונותיהן ודרכים לתקפן. הכרת הקשיים הכרוכים בביצוע מחקר הבודק קשר בין תזונה ותוצאים בריאותיים, בפרשנות של ממצאי המחקר וביכולת לדון בקשר סיבתי ודרכי התמודדות. הבנת המסלול המחקרי לבניית המלצות תזונתיות מבוססות ריאיות. לימוד קריאה ביקורתית של מחקרים באפידמיולוגיה של התזונה תוך הדגמה על מחקרים בנושאים שונים כהשמנה, סוכרת, כבד שומני לא אלכוהולי ומחלות לב. דיון מעמיק וביקורתי בנושא ההשמנה ובנושאים נוספים דוגמת משקאות קלים. דיון פתוח בכיתה בנושאים שונים מעולם התזונה.

  • שם הקורס: הפרעות אכילה

    מרצה: ד"ר רוני אלרן-ברק

    מספר קורס: 286.4806

    מטרת הקורס: הקניית ידע תיאורטי מחקרי ואבחנתי על כל טווח הפרעות האכילה, אנורקסיה נרבוזה, בולימיה נרבוזה, הפרעת אכילה בולמוסית, והפרעות אכילה לא ספציפיות. במהלך הקורס ידונו היבטים היסטוריים, אתיולוגיים, קליניים, אבחנתיים וטיפוליים. תינתן התייחסות לאכילה תקינה, ליחסי האכלה, למיתוס הדיאטה, ולתהליכים הרגשיים, המשפחתיים והחברתיים הנוגעים בתמורות שחלו בזהות המינית, הנשית והגברית במאה האחרונה. כל אלה ייבחנו דרך השתקפותם על בני נעורים הלוקים בהפרעות אכילה ומשפחותיהם. יוצגו שיטות ההתערבות העיקריות בטיפול בכל טווח הפרעות האכילה, המודל הרב מקצועי, המשפחתי, הבינאישי, התזונתי, הקוגניטיבי התנהגותי, הפסיכודינאמי והרפואי.

    במפגשים ישולבו נושאים תיאורטיים, מחקריים ויישומיים בהתבסס על ספרות מקצועית עדכנית והתנסות מן השדה. כמו כן, יובאו גישות טיפוליות עיקריות הספציפיות לצעירים הלוקים בהפרעות אכילה, ומשפחותיהם. במהלך הקורס יוקרנו סרטים תיעודיים להמחשת הנושאים הנלמדים.

  • שם הקורס: טיפול קוגניטיבי התנהגותי

    מרצה: ד"ר ציפי העצני

    מספר קורס: 286.4805

     

    הקניית מושגים וכלים מתוך עולם הטיפול ההתנהגותי קוגניטיבי. במסגרת הקורס, יוצגו עקרונות עבודה וכלים מתוך עולם הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי המסורתי במטרה להקנות למטפלים כלים בסיסיים לעבודה עם אנשים הסובלים מקשיים בוויסות האכילה כולל:

    1. אינטייק: איסוף מידע שיטתי וביצוע הערכה כוללת של אנשים הסובלים מקשיים בוויסות האכילה.
    2. תכנון טיפול: בניית תוכנית טיפולית, כולל הערכת התאמה לטיפול התנהגותי קוגניטיבי וקביעת יעדים הולמים למטופל במצבו הקליני.
    3. טיפול: הקניית מיומנויות בסיסיות לשיפור בוויסות האכילה (מבוסס על עקרונות עבודה של טיפול התנהגותי קוגניטיבי מסורתי בהפרעות אכילה).
    4. מניעת הישנות: זיהוי מוקדם של תהליכי הישנות ובניית תוכניות אישיות למניעת הישנות ולהתאוששות יעילה ממצבי הישנות.
  • שם הקורס: יישומי טיפול קוגניטיבי התנהגותי ב'

    מרצה: ד"ר ציפי העצני

    מספר קורס: 286.4808

     

    הקניית מושגים וכלים מתוך זרמים מתקדמים של עולם הטיפול ההתנהגותי קוגניטיבי לאנשי מקצוע העובדים עם אוכלוסיה הסובלת מקשיים בוויסות האכילה. במסגרת הקורס, נלמד גישות עדכניות מתוך התחום ההתנהגותי קוגניטיבי במטרה להקנות למטפלים יכולת אינטגרטיבית לזיהוי בעיות בוויסות הקוגניטיבי, רגשי והתנהגותי אצל אנשים הסובלים מקשיים בוויסות האכילה. במסגרת הקורס נלמד:

    1. יישומים של טיפול בגישה DBT להקניית מיומנות חיים הנחוצות להחלמה מקשיים בוויסות האכילה
    2. יישומים של טיפול בגישה ACT להקניית מיומנויות הנחוצות לתפקוד פסיכולוגי סתגלני ולניהול אורח חיים מאוזן אשר הולם את ערכי המטופל.
    3. הקניית מושגים בסיסיים מתוך עולם הסכמה תרפיה להבנה מעמיקה יותר של אנשים הסובלים מקשיים מתמשכים בוויסות האכילה.
  • שם הקורס: סוגיות בדימוי גוף

    מרצה:ד"ר רוני אלרן-ברק

    מספר קורס: 286.4839

     

    הקורס עוסק בסוגיות של דימוי גוף לאורך החיים, ובפרט בגיל הילדות וההתבגרות, גיל המעבר (אמצע החיים) וגיל הזקנה. ננסה להבין כיצד דימוי הגוף נוצר ומתעצב במהלך החיים. כמו כן, נעמיק בהבנת אירועי חיים שיכולים להשפיע על דימוי הגוף. נושא מרכזי בקורס הוא סטיגמה נגד השמנה.

  • שם הקורס: סוגיות בטיפול

    מרצה: ד"ר רוני אלרן-ברק

    מספר קורס: 286.4821

     

    מטרות הקורס

    הכרת מושגים תיאורטים מרכזיים בפסיכותרפיה והעשרת מיומנויות טיפוליות הרלוונטיות לדיאטנים העוסקים בטיפול וייעוץ בתחומי התזונה והבריאות.  

  • שם הקורס: פסיכופתולוגיה

    מרצה:פרופ' סטיבן לוין 

    מספר קורס: 286.4814

    מטרת קורס זה הינה לספק לסטודנטים רקע אודות הפרעות פסיכיאטריות. עבור ההפרעות הנלמדות בקורס זה, נתמקד ב (1) קריטריונים לאבחון; (2) אפידמיולוגיה תיאורית; (3) גורמי סיכון ומניעה; ו (4) טיפולים. בין ההפרעות הפסיכיאטריות הכלולות בקורס זה ניתן למנות פוביות, הפרעת דחק פוסט טראומטית, דיכאון, פסיכוזה ועוד.